Uitlijnen is het afstellen van de wielophanging volgens de fabrieksspecificaties. Tevens kunnen we ook uitlijnen naar wensen van de klant, bijvoorbeeld voor het racen met de auto of bij altijd met een zwaare belading rijden. Deze speciale acties vergen een andere uitlijning dan de standaard waardes.

 

UITLIJNEN AL VANAF 50 EURO INC BTW !!!

 

WANNEER JE AUTO UITLIJNEN?

Een auto uitlijnen moet gebeuren na elke reparatie en of aanpassing aan de wielophanging van je auto.
Denk hierbij aan stuurkogel, fuseekogel, draagarm, schokdemper, fusee, wiellager en bijvoorbeeld na het verlagen van een auto.

Vertelt jouw garage na zo’n reparatie, dat controle en eventueel bijstellen van de uitlijning niet nodig is?….Dan weet je zeker dat je niet met een specialist te maken hebt.

 

Ze zeggen vaak iets als, Ik ben niet aan de stuurkogel geweest, en  ik heb even gereden en het stuur staat recht.

 

Punt 1. Alle ophanging-onderdelen zitten aan elkaar vast, en daarmee zijn ze (in)direct verbonden met de stuurkogel. En uitlijning is meer dan een stuurkogel verstellen. Stuurkogels, fuseekogels, draagarm, wiellager, schokdemper, allemaal zaken die aan elkaar vast zitten en dus met elkaar te maken hebben. Uitlijnen is graden en minuten werk, kleinere afstanden dan millimeters, en dus heel nauwkeurig en specialistisch werk. Dus nieuw wiellager, draagarm of schokdempers, uitlijnen.

 

Punt 2. Het stuur staat ook recht met 2 voorwielen die beide teveel uitspoor of toespoor hebben, een recht stuur zegt niets. Een auto hoeft ook niet naar 1 kant te trekken, 2 wielen met teveel uitspoor compenseren elkaar prima, de auto rijd gewoon rechtdoor, maar een tijd later heeft je auto wel twee scheef versleten banden. Het probleem is vaak, onvoldoende kennis en meestal zelf de apparatuur niet in huis.

 

 

 

 

 

 

 

 

Uitlijnen